Kärlekens 5 språk

Jobb idag, gick bra. Inte så stressigt och trevliga arbetskambrater. Haha! men kommer nog få höra att ja är lite för gammal för mitt eget bästa länge. Hahahaha! Ja jäklar va kul men en lång historia kort så fick ja massage och massören trodde att jag va 35. Sen idag när vi skulle ställa in WII brädan fick ja bioage 35 där oxå så nu får ja springa på ALLA ringningar för att "komma i balans/fas" med min orginalålder och den uppskattade. Funderade starkt på att ta nästa lön till en botox behandling och lite restylane i läpparna. Mmm! Haha! Ja de va skoj.

På andra fronter är de inte lika ljust. Pallar inte mer bergochdalbana. Hoppas ja snart blir så less på skiten att ja struntar i han/allt/oss och bara tar tillbaka min nyckel och slänger ut de sista av grejjerna.
Jävla bajs människa...

Idag fick jag en bok av min kära moster. Kärlekens 5 språk.

Ni älskar varandra och vill visa det. Men talar ni samma språk? God kommunikation är grunden för alla mänskliga relationer. Hur kommunicerar jag kärlek till den jag älskar? Och förstår jag det sätt som min partner uttrycker sin kärlek till mig?Kanske menar vi samma sak men ger uttryck för kärleken på olika sätt. I Kärlekens fem språk använder Gary Chapman en modell i fem delar - ord som bekräftar, tid tillsammans, gåvor, tjänster och fysisk beröring - för att visa att liksom människor är olika, är också sätten att kommunicera kärlek till varandra olika. Kärlekens fem språk är en hjälp till att bättre förstå varandras sätt att visa kärlek.

Efter att jag läst den ska ja ge den till Johan. Men med hans härliga ambition om att lösa problem och bjuda till i att förändra/förbättra en relation kommer den vara utläst och klar någon gång vid år 2025.

Negativ? Ja kanske, men när man är bitter, ledssen och jävligt förbannad får man vara det!!!!

Nää dax att gå och lägga sig innan man blir för sur och grinig...
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0