Vi föds och vi dör..

Ulf Larsson vill bli begravd med sina kremerade hundar

Skådespelaren Ulf Larsson har låtit kremera sina hundar.

Nu står deras urnor i köksfönstret.

När han dör ska de återförenas och askan blandas.

I Ulf Larssons köksfönster står två urnor. I den ena ligger askan efter bulldoggen Ossian och i den andra den engelska basseten Douglas aska.

- När jag trillar av pinn ska vår aska blandas, de ska återförenas med mig, säger han och berättar att det är inskrivet i hans testamente.

Kärlek direkt

Ossian var Ulf Larssons första bulldogg. Egentligen ville han inte ha någon hund, men fästmön tjatade.

Han gick med på att åka till en kennel. Bara för att titta. Men när Ossian hoppade upp i Ulfs famn var det kärlek vid första ögonkastet.

- Vi köpte Ossian två dagar innan vi gifte oss. Han var ingen hund, han var som en människa för oss. Vi hade ju inga barn, säger Ulf Larsson.

Några år senare tyckte de att Ossian borde få en kompis. Douglas blev den nya familjemedlemmen.

- Fy fan vilken kanonhund det var, säger Ulf Larsson.

Dog i husses famn

2000 fick Ossian en hjärntumör. En dag när Ulf Larsson kom hem mötte Ossian honom innanför dörren.

- Han skrek till och ramlade ihop med benen rakt ut som bambi på hal is. Hans ögon vädjade ”Uffe hjälp mig” och sen såg jag rullgardinen gå ner, säger Ulf Larsson.

Ossian dog i husses famn.

- Det var det värsta som har hänt mig, säger han.

För en månad sedan dog också Douglas.

Nu står deras urnor i köksfönstret och väntar på den dagen de ska återförenas.

Nu behöver dom inte vänta längre. RIP Ulf



Artikel taget från: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article602573.ab


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0