Bra start på morgonen!

Efter att ha släppt ut hästarna blev de en lång promenad i skogen med min nya MP3. LÖÖÖV den lilla prylen. SÅ mycket lättare att motionera då. Bra bra!
På minnet fanns diverse men favorit just nu är Katy Perry  - E.T och Ke$ha - Blow.

Igår va en rolig dag. Lunch hemma hos Emelie och efter det till tatillvara. Blev en helt hög med lerkrukor, två ca-böcker och en bok. Perfekt. Har ja nått att lyssna på på väg till Bollnäs. Är verkligen vart att springa på sånna affärer. FYND är det man gör!!

Igår hittade ja ev två intressanta hästar igen.
Sto nr:1 f:2000 e Donnerfly, diplom gångartet och klass 1 hopp. Har mest gått som avelsto och fått 4 klass 1 föl. Riktigt BRA pris på henne så funderar på att chansa. Köpa henne osedd och göra de bästa av det.
Sto nr:2 f:2008 e Don Romantic, väl grundriden och ska kunna passa även en icke erfaren ryttare. Snygg! Men dyrare. Stog dock i bollnäs så kan lika väl passa på att titta när jag ändå är där i krokarna. 

Jag vet inte hur mycket jag vill hålla på med hästar efter det med Diva. Vart jag får jobb, om jag ska sticka utomlands igen osv gör de lite osäkert... Om vi ska fortsätta ha stall/gård eller lägenhet.
Att då köpa en billigare häst med bra stam och förutsättningar i avel men som även går att rida om jag vill kanske är bättre än att köpa en för mycket mycket mer men som kanske bara blir hobby och motionsriden för att må gott än att trimma för tävling.
Självklart självklart ska alla hästar ha samma skötsel och motioneras men de är skillnad på "ha de gott i skogen häst" och "trimma för tävlings häst".  

Får se vad som händer. Nu blire ducsh sen kolla över maten. Jisses... Ställde mej på vågen i morse. Ohhh bad idea! Nu är de 10 kg som ska väck tack!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0