Snart är hon här!

hemlisen jag hade va att jag gått och köpt en häst! Saknaden efter en egen mule att pussa på blev för stor och på vinst eller förlust köpte jag ett sto helt osedd och på impuls. Men men.. de är lite så jag jobbar. ;-)

Ville inte berätta innan allt var klart med pappren, betalning osv. men allt är grönt. Hon är OK och på väg hit just nu!!!

Blev inte någon dyr tävlingshäst utan ett 11 årigt avelsto efter Donnerfly och Eminent. Hon har fått 4 föl (klass 1) och gick själv 3 års med goda poäng innan hon ställdes i avelsboxen.
Trots sina 11 år är hon ridmärrigt som en 3 åring eftersom hon enbart gått i avel.

Så vad är planen med denna dam? Mjo, ta ett eget föl och rida lite mys i skog och mark. Allt utöver är bara bonus. 
Ska verkligen bli SUPER kul och tror de kan vara ett riktigt kap med lite tid, kärlek och mat. 

 


Dolce Vita
f: 2000


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0