Ny dag! Nattpassen är över.

Somnade som en stock efter nattens pass. Känndes inte alls lika bra inatt. Patienterna var "bra" AVA patienter och en polsk man som inte kunde ett ord svenska eller engelska han fick informationen med hjälp av google translate.
Teknikensunder! Tack för den.

Idag kommer Johan hem. Saknar honom.. De börjar bli lite slitigt nu igen.. Avstånden och det "snabbs livet" gör att det är svårt att slappna av och bara vara. Det är sorg, det är hus, jobb och allmänna måsten.

Jag har fått frågor om varför vi ska flytta från Storhaga i Gustafs så jag ska förklara:  

Strax efter att vi flyttat in kom kommunen och berättade att dom var intresserad av att gör affär med oss ang en bit mark.
Under vintern/våren har det förts en dialog mellan oss och kommunen om att sälja våran fastighet.
Kommunen planerade att bygga serviceboende för seniorer bakom affären vilket är vår mark.
Först vill dom köpa lös bara åkermark men eftersom vi inte har nytta av gården utan hästhagar så sa jag och Johan att om dom vill köpa får dom köpa hela gården vilket dom oxå gjorde.

Vi fick BRA betalt och möjlighet att köpa något annat som passar oss bättre. För om sanningen ska fram var gården, eller i alla fall marken för liten för att ha hästarna på.
Så för 2v skrev vi på säljekontraktet och för 1 v det nya köpekontraktet.

Det går fort i vändningarna!
Vi har inte hunnit bo här i 1 år ens.. Men men, nu är de nya äventyr vi ska ut på!

Jag hoppas jag kan få med mej Johan på en liten utlandsresa.. Det skulle vi behöva innan det är dax att börja renovera de nya stället.



Ibland.... vill jag flytta från "landet" och in till Sthlm igen. Eller vaför inte NY? Jag skulle älska det..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0