Okej, nu tar vi nya tag!

Ohh ja.. Sista tiden har varit tung. Bryt ihop och gå vidare! Så även om saknade av Signe och Diva fortfarande känns tung (ja jag vet... de är BARA djur..) och besvikelsen över att DV resorberat är det dax att se frammåt och rycka upp sig!

I söndags körde vi DV till Lassols igen och vi har förhoppningen att hinna på en brunst till innan säsongen är slut. I Måndags va det inget speciellt på gång med henne och på onsdagen åkte jag dit och var med vi UL. Hon har några ägg på gång och lite ödem i livmodern men är "stängd" så ingen semin än. Ny koll i morgon. HOPPAS HOPPAS hon är redo. Men skulle tippa på tisdag eller torsdag nästa vecka.
Nå nått underligt sätt är jag optimistisk och har en lite magkänsla av att det blir en föling i alla fall nästa år?
Hon är så fin min stora märr!

Och sen har vi vår fina misse Astrid som vi tillsammans me uppfödaren bestämt ska få en kull här i höst. Nästa vecka har vi tid för alla prover sibiriska kattsällskapet rekomenderas att ta. FIV FeLV och HCM.
Sen ska hon få träffa en finfin hane som heter Baloo. Våran lilla prinsessa börjar bli stora tjejen.

Planerna för nytt stall börjar även ta form. Bara finsplin kvar. Sen dax att börja bygga!
Johan och pappa har köpt en traktorgrävare, modell stor som kommer komma till nytta på gården.  
 
I veckan har de vart mycket jobb och det har gått bra. Gårdagens pass va riktigt kul! På vägen hem fick jag dock hosta som under natten utvecklats till ont i halsen och feber... Drygt när man äntligen är ledig. Hela helgen på mej att blir frisk dock. Men som de känns ikväll lär jag hinna bli lite sjukare innan de vänder.

Lite bilder från seminstation.

  

Hoppas vi att det finns ett fint ägg i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0