Nu är hon hemma min skatt!

Började dagen med en jogging tur. Typ minimalt kort men går ut smått och ökar sen tänkte jag när jag efter typ 10 min vände hem igen.

Sen åkte jag till Ornäs och hjälpte mamma på banan med hennes häst Hedda. Hon har så galet dålig kondis (ja både mamma och häst...) men dom va så duktiga och de va roligt att se! Har hänt en del sen sist jag såg dom. Hon är tacksam att rida Hedda. Härlig inställning även om hon är full med bus!

Sen åkte jag och mamma till lassols och hämtade min pärla! Hon stod och beundrade stoet, eller nja rättare sagt hennes föl i grannhagen. Hon gillar verkligen bebisar! Jag hoppas och önskr att hon nästa vår får en egen!!!

Allt hade gått bra och jag fick med mej att litet fint kuvert med all information (och en minde fin räkning....).
Lassols gård har verkligen varit underbara att ha att göra med! Svarar på alla frågor, bra bemötande, aldrig några problem och trevlig stämning/hästhållning. Blir det en till föling blir det att göra där igen!

Nu ska man inte ropa hej än och ta ut saker i förskott men jag blev SÅ GLAD! när jag i betäkingsjournalen såg att de stod:

Ditt sto beröknas föla den 9/5 2012
Jippiie!
Som sagt, mycket kan hända och är väl 1 av 4 (grovt räknat) ston som aldrig får en levande fölunge efter betäckning. Sen om dom resorberar tidigt eller kastar sent vet jag inte men jag hoppas att % är på våran sida IGEN!


Fantastiska hagar har dom på lassols gård!


Dv tillsammans med Ida. Dom har nog saknat varandra!


Tänk att vi verkligen gjorde slag i saken!

Håll tummarna alla ni som läser det här!!!


Kommentarer
Postat av: Dressyrfjollorna

sv: Tack så jätte mycket! Riktigt fin blogg du har.

2011-06-28 @ 16:57:06
URL: http://dressyrfjollorna.blogg.se/
Postat av: Johanna & Paulina

SV: Hon skulle binda fast honom i gallret vid boxen så att han skulle stå stilla men så fastnade han på något sett i något eller fick grimskaftet om nacken och fick panik. Slängde sig bakåt och drog med halva boxen, sedan flög han ut ur boxen och drog sönder allting men fick med sig gallret i grimskaftet.



Han for först över Johanna och sedan ut ur stallet i panik och någonstans under tiden slet han av en sena i bakbenet som inte gick att fixa.



så hemska saker händer... hela tiden.

2011-06-28 @ 19:31:39
URL: http://nollanolla.blogg.se/
Postat av: Matilda Holmström

SV: Jag har inte blivit arg över ngt? :)

2011-06-28 @ 20:44:28
URL: http://twolivesonepassion.se
Postat av: Lisa

Jag håller tummarna, Så spännande! :D

2011-06-28 @ 21:02:29
URL: http://lisabloma.blogspot.com/
Postat av: Yasmine

Tack och detsamma! Så typiskt att de ska ta så lång tid på sig bara, men den som väntar på något gott... :)

2011-06-28 @ 22:22:13
URL: http://yasminesriddagbok.wordpress.com
Postat av: Kicki

Föl på min födelsedag det kan ju inte bli bättre :)

2011-06-29 @ 17:25:14
Postat av: Inez

Jag tycker att det är lite svårt att hitta en bra design till sin blogg - hur har du burit dig åt? Du har ju en jättefin blogg!

2011-07-13 @ 03:29:14
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0