Rätt åt dej!

Är så uppe i allt att ha inte hinner blogga längre. Diva är på gång! Inatt anländer min alldeles EGNA häst. Min lilla guldklimp! Tror vi kommer få massa kul tillsammans och ser redan fram emot att se om de blir någe föl även om det är 2 år kvar! :-D

För övrigt har bejbi åkt. Ord kan inte beskriva den ilska som sprutade ut mina öron när han totalt struntade i dealen vi hade om 4 veckor semester ( har inte hänt på 3). Han blev sen idag. Han kommer nog inte i säng förens vid 00.00 inatt, dagen imån kommer vara tung och stressig, han kommer ångra sig att han gick tillbaka en vecka för tidigt och ja sitter och hånler åt allt sammans. Gör kanske inte saken bättre och karma kommer säkert piska mej på baken men va gör det? Känns bra i detta ögonblick av dessa faktum och vad är de man brukar säga? Stanna upp, tänk efter och lev i nuet.

Jag stannar hemma, han kommer ångra sig och de känns jävligt bra! HA!

Nya numret av ELLE trillade in idag. Okej... prenumerationen är en pressent från Johan så visst... Lite bra saker kan han göra ibland oxå. Men BARA ibland. ;-)
Alltid kul när den kommer. Visserligen är mitt egna intressa av mode lika stort som de intresset va har i att samla frimärken eller blanda betong men ändå?
Kanske ska anlita min egna modenörd Emelie så får hon hotta upp mej inför skolstarten snart!
I något numer tidigare gav olika stilikoner sina bästa tips om mode/stil.

Listan är tagen från ELLE´s sida!


Carina Bergs tips


39. Våga lita på andras råd.
När jag började jobba med en stylist tog han fram kläder som såg hemska ut, men blev fantastiska på. Be en stilsäker kompis om råd.

40. Lek!
Prova plagg som du tror att du inte passar i. Jag har blivit modigare på det sättet.

41. Tänk att du klär någon annan.
Vad skulle du välja då?

42. Köp de säkra korten billigt.
Jag köper basplagg, de säkra korten, billigt och spenderar mer på det som är roligt!

43. Variera ytterplaggen.
Det är roligt att inte behöva gömma sina kreationer under samma jacka hela tiden.

44.  Få oväntad inspiration.
Jag blir inspirerad av de som vågar klä sig hur de vill, som Anna Piaggi och Robyn.

45. Klä dig efter tema.
Jag körde temat ”rävjakt” i vintras – och informerade alla om mitt tema. Kul!

46. Håll det kort.
Jag har ett bra hårtips! Keep it short.

47. Handla eko om du har råd!
Kostar en tröja 149 kronor har någon annan fått betala längs vägen. Välj ekologiskt.

48. Ge bort dina kläder.
Jag kör med en in, en ut. Det är roligt att ge.

49. Shoppingstopp!
I Paris senast blev jag äcklad av mitt spenderande och bestämde mig för ett tidsbestämt shoppingstopp. Det höll jag!

50. Känns det bra är det bra.
Allra viktigast är att man själv känner sig som en fox.

Känna sig som en fox...? Räknas de om ja såg en skabbräv förra veckan, eller lägger några röda slingor i håret? Hmm... Ska skriva och fråga.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0