Sälslakt, växthuseffekten, plasmaaktivatorer och osynlighet

Under dager har ja haft tv´n på lite i "bakgrunden" när ja fixat med annat men då och då kikat när ja hört något intressant.
De som först fångade mitt intresse va forskning av sälar och hur dessa påverkades av klimatförändringarna.
Fordkarna hade forskat i 10 år (!?) på det och kommit fram till att temeperaturstigningen har en negativ inverkan på isen/snön och med det även sälens habitat.

NO SHIT?!

Har de tagit er 10 år att komma fram till det? Ja menar, de är väl bra att de blir svartpåvitt att de behövs en förändring men snälla... de vet ju ALLA redan men ändå händer inget?
10 års forskning med forskningsstationer, forskare, utrustninge med mera. Va kommer dom pengarna ifrån som bekostar allt det? Idioti!
Enligt min mening är de INGEN IDEE! Alla skiter ju bara i miljön ändå! Inte kommer folk ta bussen eller tåget bara för att sälarna har svårt att föda i snöslask! Men att fortsätta forska i 10-20 år till? Va ska de leda till?
Missförstå mej inte. Ja tycker de är otroligt bra att man verkligen tar reda på hur pass mycket negativ inverkan de har men att de ska forskas i 10 år och fortfarande håller på att forskas går över mitt förstånd!
Men jag är uppgiven, besviken på hur vi människor bara skiter i de fakta som ges. Den informationen om vårat släsaktiga levendes negativa effekter på allt och alla och jag är även förbannad på att de ska forskas på ALLT som igentligen är självklart! Vårat jordklot har blomstrat. Kanske som bäst innan vi började exploatera ALLT som kom i vår väg.

De andra som upprörde mej på tv´n va hur man kommit på att plasma absorberar radarsändning. Dvs t ex skulle ett flygplan med rätt teknik omges av ett gasmoln som kommer omvandlas till plasma med hjälp av nå aktivatorer och med de omsluta planet och plasman kommer absorbera strålarna från en radar och på då sätt försvinna.

Jisses! Hur mycket kostar de inte att forska på det?!!?? Va kommer dom pengarna ifrån och till vilken nytta! Va fan! vi bor på samma planet!!! Varför slösa miljarder miljarder på skit i min mening! Saker som kommer användas mot oss/varandra i krig! Mot oss människor! Människor som är LIKA värda och som har samma planet som hem.
Varför, VARFÖR läggs inte dessa pengar på forskning kring just klimatet? Till att skapa så gynsamma förhållanden som möjligt för oss att leva utan att förstöra allt i vår väg!? Vi har ju förstört så mycket och vi ligger så illa till att de känns som forskning kring att leka osynlig för varandra är ett hån mot mänskligheten!

Ja blir så arg... Man känner sig så maktlös. Ja ska fan bli politiker så man kan börja förändra ett och annat! Att jag källsorterar räcker inte! SKÄRPNING!



Beach 2010?




Kommentarer
Postat av: Sara

SV. Hehe man blir lite bitter när man får ca 10 kommentarer varje dag som är sånna :P fan läs vad man har för regler innan du kommenterar. Brukar vara en bitch mot dessa, men får aldrig något svar tillbaka :P hahahhaa.

Ju fler kommentarer du lämnar och ju fler du får tillbaka gör att du hamnar på listorna. Typ!



Riktigt bra inlägg du skrev här också. Jag åker buss stolt :) men jag undrar som du vart fan de får sina pengar ifrån så de kan forska om sådan idioti!!

2009-07-22 @ 00:22:15
URL: http://candis.se
Postat av: Frida

Mycket bra och läsvärt inlägg! :)

2009-07-22 @ 00:32:41
URL: http://friiidakarlsson.blogg.se/
Postat av: Frida

Svar: Jasså, Men den är iallafall fin. Nää jag ska behålla min tänkte jag, ville bara berömma den för att den var så pass fin och satt och undra hur man igentligen kan göra en sådan. haha! Javisst är hon vacker! :)

2009-07-22 @ 00:33:36
URL: http://friiidakarlsson.blogg.se/
Postat av: evelina

politiker är som krokodiler, stora i käften men saknar öron.

jag antar att politiker inte bryr sig om vad människor säger. Hade dom gjort det, hade då världen sett ut som den gör idag? skummt..

2009-07-24 @ 23:39:39
URL: http://evelinaforsgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0