Onsdag

Varför tycker hästar att de så skönare att rulla sig i lera och inte på gräs?

Ja den frågan kan man ställa sig... Efter gårdagens dressyrpass på banan (vilken stjärna!) blev de en rejäl tvättning, ryktning, frisering, lite pälsglans och ytterligare lite puts innan de vad dax för nattning. Hon gnistrade som en diamant i boxen!

Idag hade jag utsläpp och tog ut mitt fina sto i hagen då hon direkt efter hennes obligatoriska galoppsprång går raka spåret fram till den enda blöta, leriga och skitiga platsen i hela (stora) hagen, blänger på mej (och kunde nästan tyda ett litet illmarigt leende) innan hon med bestämdhet lägger sig och rullar båda sidorna MER än väl. Reser sig upp, ruskar av sig, blänger på mej igen innan hon går iväg och betar. 

Men tycker om min skitgris ändå ;-)

På väg till bibblan nu. Har reserverat två böcker och ska återlämna 2 andra. Sen ska ja hyra en ljudbok! Har ju ända 3 timmar allt som allt i resa varje dag när ja åker till gävle. Så är de ju super att ha nått att lyssna på? I alla fall på hemvägen. På ditvägen lyssnar jag alltid på Morgonpasset i p3

Då är guld på morgonen när man är trött och seg!

 

Nu blir de att springa ner till stan som sagt, har även ett paket att hämta ut.

JA MEN PÅ TAL OM DET!
Jisses vilken tur jag haft..

När jag i sommras åkte runt och kikade på hästar va den sista hästen ett stå född 2001.
Ja fastnade för henne sirekt och hade väl i princip bestämt mej till 99%.
Ringde till och med tillbaka till tjejen och sa att hon skulle hålla henne för att jag nog hade bestämmt mej.

Ja litade verkligen på den tjejen till 100% och allt kändes toppen. Hon skulle sänka priset på henne från 40.000:- till 35.000:-

Men efter lite velande fram och tillbaka ångrade jag mej dock efter att ha kikat på videofilmerna och korten. 
OCH TUR VA VÄL DET!

För vet ni vad som kom upp på hastnet.se igår då? Jo samma häst för 10.000:-! triangelmärkt och utdömd efter en skada som inte ville läka! 
Här är länken ---->  http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=275083

Tänk så hade ja betalat 35.000:- för henne och fått hem henne med en "dold" hälta som inte kan läka? Nej fy!
Vilken tur att jag tänkte efter lite mer!

Sen har jag fått erbjudande om att köpa en fin sadel men ville skicka på postförskott. Säljaren hörde inte av sig på ett tag och ja undrade om de skulle bli någon affär men samma dag som haltastoet dök upp ståd det (även här på hastnet)
VARNING - BEDRÄGERI
Sara i Kävlinge, du är nu polisanmäld! Köp ej ngt från person med mailen: ponny85@live. se Har du blivit lurad? Kontakta mig!

Oj oj oj... TUR att ja inte betalade in nått till henne! Usch och FY!!


Kommentarer
Postat av: Elin

Hej!

Jag har gått på Sara Svensson bedrägeri, en hoppsadel till aldeles för bra pris som betalades och aldrig kom fram.

Elin

2009-09-05 @ 17:14:59
Postat av: Michaela

Hej ! Jag har också gått på Sara Svenssons bedrägeri. Betalade även jag in på en hoppsadel med tillbehör. Hon hör inte av sig och någon sadel har inte dykt upp. Har du/ni polisanmält ? Har någon något nummer till denna människa ?

Michaela

2009-09-07 @ 20:55:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0