Nu så!

Ja behövde en rejäl natts sömn för att pigga på mej. Nu är ja på topp igen men så sov ja i 12 timmar oxå! Idag är de ljumnare väder. Skönt! Johan är och hämtar sin grävis och ska köra den till Gävle från vansbro så när han passeras Borlänge hoppar ja på och följer i förbilen får att se vart han kommer bo och vart även jag kommer bo under praktiken eftersom vi kommit överens om att jag ska sova kvar där mellan mina A-turer och C-turer. 

På kärleksfronten vet ja inte vad som händer.. De är så splittrat.. Johan är här varje dag, sover kvar, vi umgås har de bra och han/vi har verkligen "mjuknat" och fungerar bättre tillsammans. Igår var han väldigt angelägen om att prata med någon form av relationsrådgivare samtidigt som han menade att vi var lite mer än vänner och att vi försökte fixa de här.

Men nu är de jag som inte vet vart jag står.. Ja är så rädd att bli sårad igen så även om jag blir glad av att höra dessa ord kan ja inte lita på dom för jag har inte glömmt att för 1 månad sen fanns inga kännslor kvar, han älskade mej inte längre och han ville inte försöka mer eftersom han inte ville bygga på vårt förhållande.. Nej en viss distans måste kvarhållas för att inte bli besviken igen även om jag skulle vilja få de att fungera.. 

Dock är jag väldigt glad att kunna stå vid hans sida och hjälpa honom just nu. De är inte bara jag som får igenom någon form av kris/sorg utan även han är mitt uppe i en och oavsett om vi bara är vänner eller mer vill jag att han kan känna trygghet hos mej, någon han kan lita på och blev mycket glad när han igår sa att han kände sig så lugn tillsammans med mej och att han inte visste vad han skulle göra utan mej. Så visst blir man varm i hjärtat..
Nej de får komma som de kommer. Bara att leva på, njuta av de som är bra och lära sig hantera de andra och inte lägga fokus på det även om de är lätt att göra det. 


Johan i Rommealpin

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0