VA?!

Jisses... Började mitt pass på AVA 06.30.
Allt flyter på lungt och vi pysslar med alla göromål så som frukost, städ, provtagning med mera. Inga konstigheter. En medelålders kvinna är uppe och vaken och jag frågar henne om hon vill ha frukost, de vill hon och hon får de hon ber om och ja frågar om de går bra och om hon behöver hjälpt och de gör hon inte.

Sen tänker ja inte mer på det. Lite senare frågar kvinnan efter en loka. Vanlig eller citron frågar jag. Citron vill hon ha. Okej de fixar vi!  
Sen går dagen och vi ska börja bädda rent. Samma kvinna står i korridoren och jag frågar om hon är på väg hem? Då tvärvänder kärringen och går in på sitt rum medans hon nästan skriker att "-om de ska va på de här sättet så går jag på en gång!". Nej vänta nu säger jag och försöker förstå vad hon menar.  "-Du har varit snäsig och elak mot mej hela morgonen!" 

Say What?!

Där står kvinnan och är flyförbannad. Ja säger åt henne att hon måste tagit fel på person, "-nej! de är du" säger den sura tanten. "-du skulle ge mej loka och gav mej bara ett glas. Jag ville ha en hel flaska!" Och sen har du varit snäsig och snorkig hela morgonen, de har jag allt märkt!"

Jisses? Va hände? Fattar inte alls.
Ett tips till er alla som jobbar inom vården. Om en patient till ha loka, ge dom en hel flaska utifall att!

Va tvungen att bita mej i tungan för att inte svara henna att om hon ska bete sig på de där sättet så är hon mer än välkommen att gå!
Är man otrevlig mot personal som vill hjälpa och är snälla ska man ingen hjälp ha!



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0