Okej, räknas det som nr 3?

Divas dräktighetskontroll på dag 43 blev en besvikelse. Även om jag hade det på känn. Hon var alltså tom, resorberat sitt lilla foster av någon anledning.

Men som sagt... Jag har gått och väntat på nr 3 i ordningen. Först förlora Diva, sen Signe och nu Ohm (som vi tänkt döpa fölet till).
Så kan man "andas ut"? Kan vi får tur med våra djur nu igen? Dax att vända kan man tycka. 
Vi ska tillbaka på måndag, få se om vi hinner på det igen innan säsongen är slut. Men ser mörkt ut..   

Men men, då är de bara att rida igång och försöka igen nästa år. Synd om inte Ampere är kvar då. Han är ju bara i sverige på lån.

Och resan till seminstation va på väg att sluta illa. DV lyckades hamna med huvudet på fel sida av bommen och fastnade så i full panik fick vi lossa och lasta av mitt i vägen! Hon va illa ihopknycklad men lyckligtvis verkar hon klarar sig ändå. Några skrapsår och en öm hals. Snälla snälla hästen gick in (med lite övertlning) i de otäcka transporten. Jag åkte med henne i transporten och vilket oväsen det är i en transport! FY!!!
Så nu ska vi inhandla en luva så hon kan ha Divas öronploppar. Sen står en boggi på önskelista... Hon är för tung för en enkelaxlad.

Så... idag är en tråkigt dag..


Kommentarer
Postat av: karin

Hoppas att turen vänder nu!

2011-07-24 @ 22:27:02
URL: http://karintanker.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0