Midsommardagen

Va härligt att vakna utvilad, obakis. Är nog många som har ågren och ont i huvudet idag ;-)

Gårdagen var lyckad. Lunch hos mor och far, grillat och brännboll hos Annica och Tobbe och avslut hemma hos Marika och Björn. Lugnt, nyktert och riktigt trevligt. Vädret var med oss!

Idag har Johan haft en del jobb. Jag har följt med som maskot. Saknar faktiskt DV. Första gången hon stog på stationen tyckte ja de va skönt att slippa henne men nu sista veckorna har vi (jag) börjar komma överens. 
Men jag har lite ont i magen över det här med föl 2012. Hoppas verkligen att det tar sig nu!
Och om de gör det, att hon får behålla det och fölningen går bra. Blir nästan lite manisk över det. Vet inte HUR många gånger jag varit in på lassols hemsida och kollar bloggen sen detta började. 200-300 gånger kanske???

Nu står hon i alla fall där och ska kollas igen på måndag. Hoppas hon "mognat" med att seminerbart ägg under midsommar helgen eller ännu bättre, att det kanske syns en fosterblåsa! Veterinären sa att de visserligen fanns en liten % chans att hon missat det och att en dräktighetskoll på dag 14 var lite väl tidigt. HÅLL TUMMARNA!!! 


Dolce Vita på UL i onsdags


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0